NOVI TRENDOVI NA RENT-A-CAR TRŽIŠTU

NOVI TRENDOVI NA RENT-A-CAR TRŽIŠTU

Ne morate razmišljati o kupnji automobila, možete plaćati samo njegovo korištenje

Prema podacima eVisitora koji objedinjuje eCrew mjerač prometa u nautičkom čarteru te turistički promet ostvaren u komercijalnim i nekomercijalnim objektima, od siječnja do listopada ove godine ostvareno je 17,9 milijuna dolazaka i 100,3 milijuna noćenja što je porast od 12% u odnosu na prošlu godinu. Samo tijekom listopada u Hrvatskoj je ostvareno 878.000 dolazaka te 3,1 milijuna noćenja, što je također povećanje od 12% i pokazuje da se ove godine sezona itekako produžila. Ovo je i povijesna godina za hrvatski turizam jer je prvi put ostvareno više od 100 milijuna noćenja, što je pohvalno komentirao i ministar turizma Gari Cappelli zaključivši kako je Hrvatska samo potvrdila titulu ovogodišnje hit destinacije. Već je u srpnju, kada je ostvareno 4,6 milijuna dolazaka i 30 milijuna noćenja, ostvaren rekordni rezultat, za 11% veći od prošlogodišnjeg, a najviše noćenja ostvarili su gosti iz Njemačke, Slovenije, Poljske, Češke i Austrije.

Nove navike potrošača

Naime, promjenama u stilu i brzini života došlo je i do znatnih promjena u navikama potrošača, i to u svim sferama života. Pa tako i u pristupu prema stvarima, počevši od danas neizostavnih mobitela pa do najskupljih životnih “potrepština” kao što je automobil. Baš poput mobitela koji se uzimaju na preplatu, ljudi sve više žele plaćati samo uslugu odnosno korištenje i odustaju od potrebe da posjeduju stvari. Sve važnija im postaje brzina kao i da uvijek budu u trendu, a prestaje im biti bitno samo vlasništvo. Pa čak i nad automobilom. Naročito mladima koji nisu toliko emocionalno vezani uz automobil kao što su starije generacije i kojima on sve više predstavlja samo sredstvo prijevoza od točke A do točke B, odnosno doživljavaju ga kao “nužno zlo”. Osim što je posjedovanje automobila velik trošak kako za kućni tako i za poslovni budžet, njegovo održavanje zahtijeva brigu i vrijeme koje mnogi ne žele trošiti. Tako je sve više onih koji razmišljaju o najmu ili se već obilato koriste najmom automobila. S obzirom na to da su cijene najma automobila posljednjih godina osjetno pale, ljudi često shvate da bi iznajmljivanje automobila, umjesto tek privremenog, moglo biti i dugoročno rješenje za njihove prijevozne potrebe, naročito zbog toga što je cijena najma niža što je najam dulji.

Dugoročni najam

Tako se na tržištu pojavio dugoročni najam automobila, što podrazumijeva svaki najam koji traje više od mjesec dana. Većina klijenata dugoročnog najma trenutačno su tvrtke kojima to pojeftinjuje i pojednostavljuje poslovanje. One na taj način mogu autsorsati svoj vozni park, ukinuti vlastite vozne parkove i svu logistiku koja ih prati umanjujući tako troškove poslovanja. Osim toga, račun usluga raznih rent-a-car i fleet tvrtki u potpunosti mogu pravdati u troškovima svog poslovanja. Naročito je to isplativo ako su potrebe klijenata sezonske pa zahtijevaju korištenje automobila samo u dijelu godine. Neke tvrtke tako rade po projektima pa unajmljuju automobile za potrebe pojedinih projekata i poslova, a ovakva vrsta najma im nudi potpunu fleksibilnost koja im je potrebna za ovu vrstu rada.

Sistem “toči i vozi”

Međutim, trend je u Europi, koji bi se lako mogao preliti i na naše prostore, da i fizičke osobe sve više odustaju od posjedovanja automobila i prihvaćaju ovu vrstu najma koji je za njih puno fleksibilniji. Po sistemu “plaćaj koliko voziš”, najam automobila mogao bi se uskoro reklamirati s cijenom po kilometru, dok je sve ostalo što uključuje posjedovanje automobila uključeno u tu cijenu. Ne samo troškovi održavanja, registracije, obaveznog i kasko osiguranja nego i briga oko odlaska na redovni servis, pomoći na cesti u slučaju kvara, tehničkog pregleda ili sezonske izmjene guma. Sve to za vas može obavljati netko drugi, vaše je samo da točite i vozite, a što je najvažnije – u startu niste morali potrošiti ogroman iznos samo da kupite automobil! Osim toga, ovakva vrsta najma omogućuje ljudima da svako malo mijenjaju automobil prema svojim financijskim mogućnostima te da uvijek voze nov, a samim time i moderan, komforan, štedljiv i siguran automobil. Iskustva rent-a-car kuća pokazuju da jednom kada prepuste svu brigu o vozilu nekom drugom, nekoj specijaliziranoj tvrtki, korisnici se više ne vraćaju na staro, pa se naši sugovornici ne sjećaju da je itko od klijenata odustao od dugoročnog najma.

Treba reći i da je dugoročni najam na neki način konkurencija operativnom leasingu, ali i tu nudi nekoliko prednosti. Primjerice, nepreuzimanje bilo kakvog financijskog rizika i fleksibilnost na strani su dugoročnog najma. Klijent se, naime, ne mora unaprijed obvezivati na dužinu trajanja najma, nego može unajmiti vozilo na bilo koje razdoblje i pri tome ga može u svakom trenutku zamijeniti prema svojim željama ili potrebama. U slučaju dugoročnog najma vozilo se može vratiti i prije isteka dogovorenog roka najma ili zamijeniti za neko drugo, veće ili manje, bez ikakvih financijskih obveza. Jednostavnija je i administracija – ugovor o dugoročnom najmu može se sklopiti u jednom danu, nije potrebna sva sila dokumentacije kao kod operativnog leasinga počevši od procjene boniteta, predujma, troškova obrade kredita, zadužnica, mjenica i sl.

Novi trendovi na tržištu

“Smatramo će se u bližoj budućnosti ubrzati trend korištenja vozila bez potrebe za posjedovanjem, a rezultati na tržištu to pokazuju. Vrijeme koje slijedi moglo bi ići u smjerovima koji se već vide u razvijenim zemljama, a to su elektrifikacija voznog parka, car sharing usluge i sl.”, smatra Silvija Graić.

Korisnicima je putem dugoročnog najma olakšan put do novog vozila uz izbjegavanje nepotrebnih formalnosti s kojima se inače suočavaju pri uobičajenoj nabavi vozila, primjerice putem leasinga. Sve se može obaviti doslovno u jednom danu ili satu, što je zapravo neusporedivo brže i jednostavnije u usporedbi sa standardnim vidovima financiranja. “Kako je danas vrijeme ključni faktor, u svemu možemo s ponosom reći da na ‘dobar dan’ i jedan autogram već sjedite za upravljačem vozila”, ističe Silvija Graić, u čijoj je tvrtki profesionalnost i ljubaznost minimum od kojeg sve kreće pa Will Rent-a-car ima brojne korisnike koji im se godinama redovito vraćaju kao i poslovne korisnike koji ih preporučuju svojim partnerima.

Rent-a-car

Novosti

Radno vrijeme

Pon – Pet • 08:00 – 18:00h
Sub • 08:00 – 14:00h
Nedjeljom ne radimo

Kontaktirajte nas

Pratite nas na Facebooku


Posjetitelja

Copyright © 2018. Autopoint.ba • All rights reserved

Developed by ARTIUM design